CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, May 10, 2011

Senior Prom

Hej allesammen

så er jeg tilbage med endnu et lille indlæg, dette kommet il at handle udelukkende om Prom (skole bal) og selve dagen optil det.

I USA er prom en meget stor begivenhed, som kræver utroligt meget planlægning af mange piger. De fleste amerikanske piger kigger allerede på kjoler i starten af året, det vil sige godt et halvt år før selve begivenheden finder sted.

Jeg købte dog ikke selv min kjole før april månede, da jeg ikke har mange butikker omkring mig der solgte dem. anyways.. videre til selve dagen.

Dagen startede tidligt om morgenen, hvor både jeg og min værts søster tog med moderen på arbejde - det vil sige at vi tog med hende til den store by, hvor vi havde tid hos frisøren til at få sat hår.
Da jeg er ret skeptisk med mit hår, og da jeg har set mange piger med puddel lignende hår til de andre dances, bedte jeg hende bare om at krølle mit hår - så jeg selv kunne sætte det når jeg kom hjem. Hun krøllede det på lidt over 20 minutter, of måtte betale $26 - hvilket jo ikke var en stor sum, så det gik lige.

Da vi så kom hjem (efter at have kørt en slange over, udenfor mit hus - AD!) begyndte jeg at ligge makeup - da jeg godt kan lide at tage mig god tid til dette. Efter at øjnene var malet, de falske øjenvipper havde tørret, og at læberne var blevet lakeret så begyndte jeg at ligge søsterens makeup.

Da vi begge var færdige med dette, var klokken godt 17.00 og vi havde stadig 3 timer tilbage før prom startede. Dem brugte vi på at slappe af, og da klokken blev 18.30 tog vi kjoler på og fik taget billeder. Vi kørte allerede klokken 19.00 hvilket vi vidste var alt for tidligt, da vi ikke gad at være de første til prom, da der aldrig er gang i den. Derfor tog vi på sightseeing in morley - ikke særligt spændende, men det stjal da 40 minutter fra os, og så kunne vi køre til Prom, som blev holdt på noget der hedder "the castle" og skal forestille et slot, hvorvidt det faktisk ligner et slot, har jeg ingen kommentarer til ;)

Prom sluttede først kl 23.30 - men vi tog afsted en halv time før, da der ikke rigtigt var gang i den. Det var fint nok at være til prom, og mindre akavet end jeg havde troet at det ville være, men stadigvæk var det ikke som forvented (red. prom på amerikansk film).
jeg er glad for at det er overstået :)

Her er lidt billeder fra dagen :)




//Christine 

No comments:

Post a Comment