CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, April 12, 2011

Update - spring break, + random stuff.

Hej alle

har lovet en masse derhjemme at skrive om min tur til californien, + at fortælle omkring hvordan de sidste måneder har været.

Så som sagt var jeg jo i californien i en uge, på spring break. vi startede ud med at bo hos noget familie i sacramento, som er hovedstaden i californien - det var okay at være der, men lidt akavet når man ikke kendte noget af familien.
jeg blev dog gode venner med familiens fætter, og hans forlovede, som viste os byen, fra et ungt syn - og tog mig på shopping, uden min familie, hvilket var dejligt!

efter at have været der i et par dage, tog vi videre til san francisco hvilet jeg havde glædet mig mest til - det var dog en meget anderledes tur, da jeg har en lillebror, og da familien ikke ville lade mig og søsteren gå alene - og følte lidt at jeg var som en 10 årig igen, bundet sammen med familien.

vi så en masse forskelligt, og fik da trods farens modstand shoppet lidt (han var sur af at skulle gå i butikker efter at havde været et kvarter i H&M) og efter at have tygget på dette længe, gav han mig og søsteren lov til at blive på union square, hvor vi shoppede - imens han og resten af familien tog tilbage til hotellet.
Før de forlod os, gav han dog os lige en lektion i hvordan man opholder sig i byen (ja, søsteren er 17 år gammel, men har aldrig været på shopping alene) efter dette lod de da os gå.

Efter et par timer med shopping, så tog vi tilbage til vores hotel. Vejret var meget godt, og vi ville begge meget gerne i poolen, inden solen gik væk. Vi skyndte os så hjem, og skiftede derefter så fra tøj til badetøj.. hvilket skulle vise sig at blive koldt!. Jeg tror vi var i poolen, som var udendørs, i 15 minutter og så valgte vi altså at tage hjem igen, da det var for koldt!


på turen var vi også på sejltur i san fransisco, hvor vi så the golden gate brigde, og fængsels øen Alcatraz. Dagen hvor vi var på tur, var der 30 grader, med massere af sol, og jeg nåede da også at blive solskullet.
efter 2 dage i SF tog vi tilbage til Sacramento, hvor vi var i endnu et døgn, hvorefter at turen gik hjem mod michigan.

på hjemturen havde vi en forsinkelse i Minnesota på godt 3 timer, så det hastede ikke med at komme afsted. Da vi så nåede frem til chicago, havde vi så en times ekstra ventetid - da vores bagage ikke var nået frem. efter at have fået vores bagage, så havde vi en 4 timers lang køretur hjem til michigan.

dette var min spring break i lange træk! her er billeder til at vise nogle af tingene nævnt.




No comments:

Post a Comment