CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 29, 2010

Thanks giving

Hi guys

Så idag startede jeg i skole igen, efter en lille uges ferie.
mandag og tirsdag havde jeg mine eksamener, som afsluttede mit første trimester i skolen.
Jeg har nu fået nyt skema, og nye klasser - hvilket jeg er rigtigt glad for :)
her er et lille overblik over mit skema, og en lille beskrivelse af hvad vi skal lave i det forskellige fag :)

1)Computer Literacy - her skal vi bare lære at bruge alle standard programmerne på en computer, intet super vildt!
2)Sculpture - her skal jeg lege med ler, og lave sculpture og alt der høre til det.
3) Psychology - her lærer vi om "Menneskelig opførsel" hvilket kommer til at være enormt spændende, da vi skal lære om tvillinger - hvilket jeg jo kender en del til ;)
4) AA - 16 minutter til at lave lektier, eller ingenting.
5) creative writing - her skal vi skrive en masse, lave en masse fremlæggelser osv. vil sammenligne det lidt med dansk timerne derhjemme, som vi kender dem :).
6) american history - hvor jeg igen skal lære om amerikansk historie.

Min lære i 3 og 5 time, er helt vildt begejstret over at jeg er dansk, og vil have mig til at lære hele klassen at snakke dansk. problemet er bare at jeg er ved at glemme sproget allerde og har problemer med at oversætte lette sætninger, fordi at jeg har glemt halvdelen af de danske ord, med hey - så bilder jeg sku dem bare noget ind :p

nå, men for ikke at glemme hvad det var jeg kom for at fortælle jer, så går jeg videre - til sagen, thanksgiving.

efter at jeg havde afsluttet mine eksamener og havde fået fri fra skole, tirsdag kørte vi hjem, hvor vi så ventede på at moren fik fri, så vi kunne begynde en 8 timers køretur.
vi skulle fejre thanksgiving hos min værts storesøster, som bor i det sydlige indiana - på grænsen til kentucky.
efter en meget lang køretur, nåede vi kl 2 om natten frem til søsteren lille hus. Dagen efter tog vi ud og handlede ind til at skulle lave en thanksgiving middag - middagen som jeg har hørt skulle være så ekstremt fantastisk - Overvurderet HOST!:D
Jeg har fået kalkun og kartoffel mos utallige gange derhjemme, og det var ikke anderledes. men det var da hyggeligt nok alligevel! hele dagen gik med at se NFL, (amerikansk fodbold) for jer som ikke aner hvad dette er. da vi var færdige med at spise middag tog vi i bio. Mine 2 værtssøstere og jer så harry potter. hvilket var en okay film, kommende fra en non harry potter fan.
dagen efter var black friday, dagen som jeg havde glædet mig til længe, da den stort set står i shoppings navn. Men der blev glæden da godt nok taget fra lille christine, i stedet for komme ud og shoppe i de mange gode tilbud rundt omkring, blev jeg da slæbt med under jorden, til en eller anden fancy grotte... Ja, SAY WHAT? var den første tanke jeg havde i hovedet da jeg fik at vide at vi skulle derned og ikke shoppe - kan sagtens mærke at denne familie er fra landet! hehe.

lørdag kørte vi så hjem, og kom hjem sent om aftenen. så var thanksgiving overstået, efterladende denne tanke i mit hoved; Thanksgiving er blot en undskyldning for at være doven og æde sig fed i kalkun, ikke andet!


jeg har det stadigt rigtigt godt herovre! som sagt før, så går tiden ekstremt hurtigt! har 6 måneder tilbage, og har tænkt mig at nyde dem alt hvad jeg kan.
men det er alt fra mig idag, tror jeg vil gå i seng, da jeg har haft problemer med at falde i søvn de seneste nætter, og er begyndt at blive godt træt.

håber alt går godt hos jer derhjemme! og håber at i nyder sneen! (JOKE! jeg glæder mig ikke til at få sne, overhovedet ikke!

ha' det godt.

christine

No comments:

Post a Comment