CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 17, 2010

Update - livet i en ny amerikansk familie.

Jeg har snart været her i usa i 3 måneder, ja tiden flyver afsted og før længe skal jeg til at sige farvel til alt herovre igen, hvilket bliver hårdt, da jeg har fået mange gode venner herovre.

i starten da jeg kom herovre var jeg bare utilfreds med det hele, og det vil jeg skam ikke ligge skjul på. min familie er ekstrem streng, og ekstrem religiøs og jeg følte bare at de holdte mig fra at opleve noget som holst herovre.

derudover følte jeg at jeg var bundet til søsteren konstant, og at jeg ikke kunne gå nogen steder uden hende, hvilket jeg stadigvæk føler lidt.

men efter at have drøftet hvordan jeg følte det hele var, med familien synes jeg at det er meget bedre, faktisk stoler familien nok på mig og søsteren til at de overvejer at sende os alene til californien til sommer, hvilket dælme ikke ville være tosset - just saying.

------

i sidste weekend var jeg på weekend ophold med teenagerne fra kirken, eventen var kaldt "chosen". vi kørte i bus i 2 timer for at komme til vores hotel deroppe, hvilket faktisk var et rigtigt flot et - liggenede på et ski resort.
derefter tog vi til en koncert samt åbningen af arrangementet og hørte en ungdoms præst tale. første dag var fin nok, men efter at kun have fået 3 timers søvn, til at skulle stå i kirken igen kl 8.00 var jeg ekstremt træt. anden dag havde vi 3 koncerter hvilket faktisk var ret gode, derefter begyndte, undskyld mig, helvede altså også bare. endnu en gang begyndte ungdoms præsten at fable om alt hvad der ville få os i helvede. og hvis hvad han siger er sandt, så ved jeg ihvertfald at jeg skal tage elevatoren ned, når jeg engang kommer til mine dages ende.

det var bare ekstremt uvandt og ubehageligt at være del af synes jeg. unge mennesker stående grædende med deres hænder i vejret, mens de skrålende gentager "jesus, our lord".
Jeg tror på gud og det er vidst det eneste som der gør mig kristen, udover vores traditioner derhjemme. jeg er altså ikke villig til at leve som præsterne siger at man bør, da jeg ikke er villig til at smide min ungdom ud af døren.

vi kom hjem igen kl 00.00 om aftenen, hvor jeg simpelthen var for træt til at falde i søvn, så jeg chattede med min søster til kl 4.30 i håb om at jeg så ikke skulle i kirken dagen efter, men hvem prøver jeg at snyde, selvfølgelig skulle jeg da med i kirke dagen efter, til min fordel var jeg så træt at jeg var blevet hyperaktiv, og det var intet problem at stå op.
endnu en dag i kirke til mig stod så for vente.


idag er jeg alene hjemme for en gangs skyld, og har været det i godt og vel 6 timer. jeg gad ikke med søsteren i kirke, så jeg fik lov til at blive hjemme. hvor forældrene mine og lillebroren min så er, aner jeg ikke, men jeg klager ikke! det er skønt med ro, skønt med til som du kan bruge lige som du ønsker det! :D!

jeg har det godt herovre i usa. jeg savner alle hjemme i danmark og glæder mig også til at se dem igen. Mine venner herovre er skønne, hvilket er rigtigt dejligt!


hvis i har nogen spørgsmål spørg endelig løs - jeg aner ikke hvordan at jeg kan svare tilbage på kommentarer nedenunder, så hvis i vil være søde at skrive en mail til mig i stedet.
min email er: Chrisi_lund@hotmail.com


vi ses snart igen :)

No comments:

Post a Comment