CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, September 6, 2010

Efter afrejse: rejsen og de første dage.

Hej allesammen

Torsdag morgen (d. 2 septemper) ringede mit ur meget tidligt. Jeg tog imod lufthavnen da kl var 5.30 da jeg skulle nå en flyver til kastrup kl 6.25.
Jeg ankom med mine forældre og min tvillingesøster til københavn, og her gik de næste par timer med at sige farvel.
kl 10.20 havde jeg sagt farvel til min familie og sad i flyveren på mod paris. turen gik godt. sov godt nok det meste af den, men nåede da stadig at opleve landingen, og eiffeltårnet som så smuk ud i morgen solen.

Paris de Gaulle var en kæmpe lufthavn, men jeg fandt dog hurtigt frem til hvor jeg skulle være alligevel. Jeg kom igennem den gigantiske kø ved min gate, og fik vist alle mine papire, hvorefter jeg hoppede ombord på den gigantiske flyver, som skulle fører mig videre mod min drøm.
Jeg havde fået en rigtigt god plads i flyveren. Jeg sad lige her -- ---X -- der var 2 sæder mellem mig og den dame, som sad på min række, så vi havde mulighed for at slynge benene op, og gøre turen mere komfortable than hvad mange andre kunne.
Turen tog 9 timer. undervejs havde vi nogle problemer, da øst kysten var ramt af en orkan, så vi blev ordret til at spænde sikkerhedsselen i et stykke tid. Alle passagere var udrystet med et lille fjernsyn foran dem, hvorpå de kunne se forskellige film, høre musik, følge med i rejsen og meget andet. jeg nåede at se 2 film. resten af tiden prøvede jeg at sove væk.
Jeg landede i Detroit da klokken var 5 lokaltid, det vil sige omkring 23 i danmark.
Jeg kom igennem immigrationskontrollen og told uden nogen problemer, og da jeg atter igen havde afleveret min kuffert, gik jeg ud for at finde min gate. Jeg fandt min gate meget hurtigt, hvilket ville vise sig at være en ulempe - næsten da. Min flyver var næsten en time forsinket, så sad som en af mange trætte, og ivrige passagere og ventede på den.

da klokken ca var 8 lokal tid, hvilet er ca 02.00 dansk tid, landede min flyver i grand rapids, som er den store by jeg bor ved hvis nogen skulle være i tvivl. Jeg stod af spændt af flyet, og gik nu ned for at finde min familie. Da jeg kom ud til bagagen stod hele min familie og ventede, med et hjemmelavet skilt, som sagde "Welcome to USA, Michigan Christine". jeg gav dem alle sammen et kram, og mine host søskende hjalp mig med at finde min bagage.
Derefter begyndte vi vores time lange tur hjem mod Newaygo. Vi havde dog et enkelt stop på vejen. Vi besøgte et sted kaldt "Krispy Kreme" som er et sted der sælger Doughnuts - ja, vi er jo trods alt amerikanere.
Klokken var efter hånden blevet mange da vi nåede vores hus, og jeg var godt træt efter at have rejst i over 30 timer, så efter en lille rundvisning kollapsede jeg i min seng.


Jeg har været i usa i godt 6 dage, og har allerede oplevet en masse. Jeg elsker det her.
Har været med min søster på arbejde, hvilket var rigtigt hyggeligt. Har været i Kirke, hvilket var meget anderledes end den danske kirke. Eller ihvertfald hvis man ikke er vandt til rock band, lysshow og stand up i gudstjenester. Har været på shopping, hvilket var fedt og ikke mindst billigt! vil skrive flere detaljer senere når jeg får mere tid.

Starter i skole imorgen tidlig, hvilket jeg glæder mig meget til. så vil smutte i seng nu, så jeg er klar og udhvilet til imorgen.

Jeg har det rigtigt godt. alle har indtil videre vært søde ved mig, og har taget godt imod mig.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om mit valg har været det rigtige, for det ved jeg nu at det har.

i må alle have det godt til vi ses again!

- Christine

No comments:

Post a Comment