CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 19, 2010

før rejsen - visum.

hej allesammen

Dagen for min afrejse er så småt begyndt at nærme sig! igår var der 2 uger til at jeg skulle afsted -og hvad bedre end at fejre det med en tur på den amerikanske ambassade?

Mit vækkeur ringede lidt over 5, da jeg skulle møde i lufthavnen kl 6.30 for at nå mit fly.
Jeg stod op, gjorder mig klar og kørte mod lufthavnen. Jeg landede i københavn ved en 8 tiden, hvorefter jeg gik ned til tog billet luen, og købte min billet til ambassaden. Da jeg var taget alene til københavn, og ikke ligefrem kender øen ud og ind, tog jeg mit tog i god tid, da jeg ville sikre mig at jeg nåede frem til ambassaden til aftalte tid. dette viste sig at være en god plan, for jeg nåede da at fare godt og grundigt vildt, inden at jeg nåede frem.
udenfor ambassaden var der en lang kø, hvilken jeg så tog del af. Jeg ventede godt 45 min. uden for ambassaden, og blev efter et grundigt sikkerheds check, lukket ind på ambassaden.
Da der var godt fyldt på ambassaden tog det hele godt og vel 2 timer, hvilket ikke gjorder mig noget, da mit fly hjem først lettede ved en 6 tiden.

jeg sad sammen med mange andre, unge såvel gamle mennesker i et stort rum med 5 vinduer. når det så var min tur blev mit navn kaldt op, hvilket lød noget lignende dette "miss christine jensen please come to window 2".
først skulle jeg aflevere alle mine visum papirer. derefter skulle jeg havde taget fingre aftryg og før jeg kunne gå skulle jeg også interviewes.
jeg ville ikke nødvendigvis kalde det for et interview, da det blot bestod af 3 spørgsmål, men spurgt blev jeg da.
han spurgte om hvorfor jeg ville til usa, om jeg vidste hvor jeg skulle bo, og om hvad jeg skulle lave når jeg kom hjem igen - hele samtalen foregik naturligvis på engelsk!

derefter forlod jeg ambassaden og drog med toget, tilbage mod københavn. jeg stod af på hovedbane gården og fortsatte så en tur på strøget. jeg fik ikke rigtigt købt noget, da jeg hellere ville bruge mine penge i tax-free.
jeg tog tilbage til lufthavnen ed en 1. tiden, og fik de næste par timer til at gå med shopping, samt et besøg hos starbucks - hvilket fik tiden til at gå ekstremt hurtigt.


jeg glæder mig meget til at skulle afsted, selvom jeg dog er ret nervøs for flyveturen!
men det var alt for idag.

håber at i alle har nydt det sidste af sommeren, eller hvis du ligesom mig stadig har fri, da jeg skal rejse, så nyder det sidste tid med jeres nærmeste.

vi ses en anden dag! muligvis når jeg er landet i usa.

christine

No comments:

Post a Comment