CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 30, 2009

Før rejsen - Mit valg, og min begrundelse.

Hej igen allesammen.

I denne her post vil jeg fortælle om, hvorfor jeg har valgt at rejse, og hvad det var, som fik mig til det.
- Here it goes.

Det hele startede en dag i 8. klasse, hvor jeg så en reklame for en udvekslings organitation. før at have set denne reklame, var jeg ikke klar over at man kunne blive udvekslingsstudent, eller at man kunne studerer i udlandet, når man var så ung, men jeg blev da klar over det.
Og jeg havde svært ved at få reklamen ud af mit hoved igen, efter denne dag.
Der gik dage, uger og ja nok en måned før at jeg drøftede det med min far.
Min far lød til at tage det som en joke da jeg nævnte det, men efter at have fortalt om det gentagende gange til begge mine forældre i en længre periode, gav de mig chancen for at søge ind, men de ville se at mine karaktere blev forbedret og at jeg tog det med skolen endnu mere seriøst.

Jeg begyndte at kæmpe for at forbedre mig i skolen, og da jeg havde afsluttet min 9. klasses eksamer, med tre 12 taller, så tror jeg at det gik op for dem, at de havde forstået at jeg var seriøs omkring det.

Men da mine forældre først begyndte at tage mit ønske seriøst rimeligt sent, var det forsent at komme afsted efter 9. klasse og derfor blev jeg sendt i 10. klasse, hvor jeg går nu.
10. klasse er bare et år, som skal overståes for mig, så jeg kan komme til usa, og det har også gjort at jeg har en negativ holdning til hele 10. klasses skolegang, men som man siger, så må man tage det sure med det søde, og jeg må bare bide det i mig, et halvt år endnu.

-

Efter mit år i usa, skal jeg på internationalt gymnasium, også kendt bedre som IB World School.
Dette gymasie er som navnet lyder et internationalt gymnasium, hvor man bliver undervist i alle fag på engelsk.
Det er lidt forskelligt i foreskel til det danske gymnasium, men det første år (Pre IB) svare til det danske gymnasium's 1.G, og det er derfor muligt at skifte fra engelsk til dansk gymnasium, uden de vilde problemer.
Jeg har valgt at tage en engelsk uddannelse, da jeg gerne vil noget med sprog og noget med verdenen generalt, og da jeg føler at denne uddannelse, giver mig en større mulighed, for at gøre dette.

- det var alt for iaften.
Den næste blog/ post, vil fortælle om mit ansøgnings forløb, da dette er lidt af en mundfuld.

- I'll see ya later

Christine :)

No comments:

Post a Comment